lördag, augusti 18, 2012

Etthundra cupcakes

I går kväll bakade jag inte mindre än etthundra cupcakes! Jag ska leverera dem på ett bröllop idag då brudparet ska bjuda på fika utanför kyrkan innan gästerna beger sig till festlokalen.
Frostingen som består av vispad grädde med blåbärspuré ska jag vispa på plats, i församlingshemmets kök.
Tyvärr är det regnigt här idag men jag hoppas verkligen att det blir uppehåll när brudparet kommer ut ur kyrkan eftersom att vi ska servera kaffet och cupcakesen utomhus.
Hela natten (känns det som) har jag drömt om cupcakes och frosting, jag vispade grädde och mätte upp blåbärspuré, jag dukade och fyllde termosar med kaffe.

När bröllopsfesten drar igång ska jag vara med och hjälpa till med serveringen.

Om tre veckor ska jag baka cupcakes igen. Fast då blir det bara sextio stycken. Och en liten tårta. Då är det sonens farbror som gifter sig. Det är kul med bröllop!

Hoppas Du får en härlig lördag!
Photobucket

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Låter få gott! Håller tummarna för uppehåll!

Nim sa...

Många muffins blir det...

Gästerna var naturligtvis mycket nöjda!?

camillos sa...

Det blev faktiskt uppehåll och ja, jag tror att gästerna blev nöjda. Några var faktiskt framme och snek till sig en andra cupcake...
:))