lördag, juli 14, 2012

Fånga dagen

Idag är det en vecka sedan vi hämtade hem vår gosiga katt, Agnes. Hon är så himla go och söt. På nätterna sover hon tätt intill mitt ansikte och det är så mysigt att vakna upp när jag hör henne spinna. Några nätter har hon sovit hos sonen också och då saknar jag henne när jag vaknar men så fort hon hör att jag går upp och sätter på mitt morgonkaffe så kommer hon springande till mig.

Hon är lekfull som kattungar ska vara och hennes favoritleksak är en liten boll med några fjädrar på. Hon kan leka hur länge som helst med den bollen. Hon har en favoritkasse som hon kryper in i för att sedan attackera bollen från så jag låter kassen ligga kvar på golvet.
När hon har lekt klart hoppar hon upp i soffan eller fåtöljen och slocknar snabbt.
Det är inte lätt att fånga en lekande katt på bild. Jag försökte förut när hon lekte med sin favoritboll.

Inte lätt att få med hela katten i bild...

Favoritbollen!

Här har Agnes precis hämtat bollen som åkte in i en låda jag gjort om till ett lekhus åt henne.

Favoritkassen!


Idag är det ett år sedan vi var med om ett otrevlig äventyr, då sonen skadade sig när vi var på semester på Sydkoster utanför Strömstad. Fy sjutton vad det var oroligt innan vi visste hur små eller stora sonens skador hade blivit. Allt gick ju bra till slut men återigen blev jag påmind om hur snabbt livet kan förändras... Idag har sonen några ärr kvar i ansiktet och hans sydda överläpp som sprack så illa har ändrat sin form något, fast det är på insidan så det är inget man tänker på om man inte vet om det.
HÄR kan du läsa mitt blogginlägg från förra året då jag skrev om olyckan.!

Häromdagen fick jag äntligen ändan ur vagnen och satte jag upp min stora väggdekoration som jag har haft i en låda så länge. Två enkla ord som är så tänkvärda. De sitter på väggen ovanför vår tv.
Ovanför de två orden skruvade jag upp en hylla där jag tände lite ljus. Fast jag vet inte hur jag tänkte...jag måste ju ställa mig på en stol varje gång jag ska tända eller släcka ljusen...
Jag blev i alla fall nöjd!


Äsch, jag slänger in en bild till. Den är från i torsdags kväll då himlen utanför mitt fönster var så fantastiskt vacker. Jag vet inte vad jag ska med bilderna till men jag kan liksom inte låta bli att fota när jag ser nåt vackert. På något sätt vill jag väl fånga det vackra jag ser. Eller fånga dagen kanske.




Hoppas att du har en bra helg och att du fångar dagen!

Photobucket

1 kommentar:

Maria sa...

Usch vilket äventyr ni var med om - tur att det slutade väl.