tisdag, juli 06, 2010

Allsång på Liseberg

I går var jag på "Lotta på Liseberg" för första gången. Jag var där med en kompis, S. Hon hade med sig sin ena dotter och hennes kompis.

Vilken upplevelse! Ja, showen var fantastiskt trevlig med hela Diggiloogänget och Lotta Engberg som är så himla käck och trevlig. Men allt det andra som man upplever runtomkring är oslagbart. Vilka människor det finns...

Jag och S har känt varandra sen vi gick i åttonde klass. I raden bakom oss satt en gubbe som verkade lite bekant. Det var S som till slut sa vem det var, det var en gammal pojkvän till S. Jag och S tittade på varandra och konstaterade att han verkligen såg gubbig ut. Men vi själva ser naturligtvis lika unga ut som på den tiden då vi umgicks med den där "gubben"... Nog!!!... :-)

Fyra timmar innan direktsändningen startade stod vi i kö för att komma fram till sittplatserna framför scenen. Där i trängseln började man ana... När vakterna till slut öppnade grindarna trängdes och knuffades folk som att livet hängde på att få komma först. Folk höll hårt i sina vänner och vägrade släppa dem i vimlet vilket gjorde att det blev fler onödiga stopp.

Vi fick i alla fall sittplatser. Det som utspelade sig bland folket innan tv-sändningen var rent komiskt. En fras som både jag och S sa flera gånger var: "dårarnas paradis". Precis så kändes det. Var hade vi hamnat liksom?
S skickade en bild till sin mamma som genast ringde tillbaka för att fråga om vi hade börjat jobba som personliga assistenter eller nåt...

När vi gick för att gå på toaletten strax innan allt började fick vi kämpa hårt för att komma fram till våra platser igen. Folket verkade tro att vi skulle knô oss och ställa oss framför dem (de visste ju inte att vi redan hade sittplatser) och jag kan svära på att en gammal farbror var på väg att putta omkull mig när jag gick förbi. Han sa till sin kärring: -Släpp inte förbi dem!!!

Hahaha!

Nu kommer lite bilder för givetvis hade jag kameran runt halsen hela tiden:

Söta Jessica Andersson som sjunger så fint!

Timotej sjöng sin "Kom". Hmm, hon med den röda lilla gitarren var ruskigt lik Thomas Petersson...


Alcazar som inte hade med sig Lina Hedlund. Men det gick så bra utan henne, Tess lyckades blotta brösten så bra alldeles själv...

Och så underbart charmiga Mojje!!! Behöver man säga nåt mer?
Jag tror att han är min nya idol. . .





Storbildsskärmen med Mojje på.


Här kommer ett litet klipp som jag filmade. Det är en tjej som bara sjöng i en reklampaus men hon var så bra så hon borde fått sjunga i direktsändning hon också. Madeleine heter hon och hon är en 19 år gammal tjej som vann en talangtävling där priset bland annat var att få sjunga med Diggiloogänget tre gånger. Men Diggiloogänget gillar henne så mycket så hon åker med på hela turnén. Hon sjöng så fint, tyvärr är ljudet inte det bästa på min inspelning...



1 kommentar:

Elin sa...

Mojje är ju bäst! :D kolla min blogg?
www.mojjefansetelin.blogg.se