söndag, januari 24, 2010

Här är jag!

Oj, jag har inte bloggat på en vecka! Så kan det vara, jag har bara inte haft nån lust.


Jag har nog bara njutit av min nya fritid som jag har fått nu när jag inte har nån kurslitteratur att plöja igenom eller nån datakurs som måste klaras av.
Jag ska faktiskt fortsätta datakursen och göra steg fyra och eventuellt steg fem också. Fast det blir helt och hållet på min fritid för jag får ingen tid från jobbet som jag fick med de första tre stegen. Men jag gör det ändå för jag tycker att det är roligt.


Under veckan som gått har jag bland annat gjort två nya födelsedagskort. Det ena till sonens kusin som fyllde tre och det andra till min pappa som fyller i morgon.

Så i går var vi först på lilla kusinens kalas och sen direkt hem till pappas kalas. Inte för att han ville ha något kalas. Pappa tycker inte att det är något att fira. Men det tyckte jag så jag gjorde en smörgåstårta till honom och sen kom min syster och min bror med sina familjer.


Sen tittade vi på gamla videofilmer på min systers begäran. Vi letade upp bandet när vår goa mamma gjorde en egen version av en rappare som heter Feven. Hon hade visst nån stor sjal på huvudet och det hade mamma också när hon rappade om vår familj framför kameran.



Vi skrattade hejdlöst och det gjorde även min brors flickvän som aldrig fick chansen att träffa vår mamma. Undrar om detta var det första hon fick se av mamma på video? Vad ska hon tro?


Nä, hon verkade fatta precis och jag misstänker att min bror har berättat mer om mamma än att hon rappade med turban på huvudet...



Idag åkte vi till en stor affär som säljer allt från kläder och gardiner till ljusstakar och billigt smink. Jag behöver inte berätta vad affären heter. Nä.


Ja, lite skäms jag... Men vi åkte dit efter att sonen farmor ringt och tipsat oss om att de hade skidbyxor till sonen till bra pris.


Vi fick faktiskt tag på både skidbyxor och jeans till sonen. Fast nån ny jacka ville han inte ha. Den gamla duger bra, sa han själv. Jaja, jag klagar inte. Det blir ju dyrt nog ändå med skidresan i mars......


Jag fick tag på en fantastisk fin fönsterskrapa också. Jag kunde bara inte motstå den:



Den fanns rosa sopborstar med små söta hjärtan på för endast 29.90. Jag köpte nästan en sån också. Bara för att den var så söt. Men jag lät bli.

Jag har ju redan en sopborste...
...och en fönsterskrapa...

Inga kommentarer: