söndag, december 28, 2008

Nyscrappat!

Ännu en ledig dag! Vad ska jag göra med den? Nu kanske det äntligen är dags att rensa garderoberna? Jag tjatar jämt om mina garderober och alla mina kassar med ren tvätt.
Min dröm är en stooor garderob med väldigt gott om plats, fast å andra sidan så har jag ju inte såå mycket kläder... Nä, min dröm är nog faktiskt bara att ha ordning bland kläderna. Hmm...

I går var en ledig dag då jag hade bestämt mig för att inte göra någonting annat än att slappa och spela spel med sonen. Men då vill sonen åka och köpa nya spel för pengarna som han fått i julklapp. Jaha, så vi åkte med min pappa till den nya MediaMarkt på Hisingen. Nu är det ju som sagt mellandagsrea så det var precis hur mycket folk som helst! Men sonen hittade ganska snabbt spelen han ville ha och kassorna var nära spelhyllorna så det var ändå okej.

Nästa stopp blev IKEA. Det var länge sedan jag var på IKEA som för övrigt är en affär som jag kan åka till ofta utan att egentligen behöva något från deras enorma lager... Detta besök slutade med ett paket värmeljus och middag i restaurangen.

Väl hemma spelade jag de nya spelen med sonen en stund. Sen, äntligen, scrappade jag!
Jag är ingen expertscrappare på något sätt, men jag tycker att det är kul. Jag har många idéer som inte har blivit något av ännu. Jag har bara scrappat i knappt två år, jag är bara inne på mitt tredje album.
Dessutom har jag länge tyckt om att göra mina egna fördelsedagskort till nära och kära. För ca ett år sedan fastnade jag i stämpel"träsket". Jag hade lovat mig själv att inte börja med stämplar för det skulle bli dyrt... Men som sagt, när jag väl provat så måste jag ha mer och mer och mer och mer.....
Det är så kul med stämplar, man kan variera korten väldigt mycket. Äh, jag sätter in ett par bilder så får ni se:

















Såja, nu har jag nästan fattat hur man lägger in bilder där man vill ha dem också!
Denna stämpel har jag använt vid flera tillfällen, den passar till många tillfällen och den går att variera i det oändliga.
Men som sagt, jag scrappade i går. Det är något som jag länge velat göra igen. Jag tog fram en gammal bild av sonen som då fått en ny frisyr, helt enligt hans egna önskemål. Det skulle nämligen vara taggigt och det blev väl?




Jag ska nog försöka att scrappa en sida till idag...

Adjöd!

Inga kommentarer: