söndag, november 18, 2012

Myndig

Så var dagen här till sist. Dagen då jag enligt lagen inte har något föräldraansvar längre. Sonen blir myndig.
Det är ju inte klokt vad tiden går fort, det känns som nyss han var min lilla kille som älskade att bygga med LEGO.

Sonen var bara fjorton månader när hans pappa gick bort och sedan dess har vi fått klara oss själva. Inte för att det har varit några problem, vi har haft varandra och vi har haft det riktigt bra. Sonen är en fin kille på alla sätt och vi har haft nära umgänge med både min familj och sonens pappas familj.

Sonen har sett fram emot sin 18-årsdag länge för då ska han göra sånt där som man bara får göra när man är vuxen myndig. Han ska tatuera sig, spela på oddset och gå på krogen.
Jag minns väl när jag själv skulle fylla arton...för det var ju inte så länge sedan. :) Det enda jag drömde om var att flytta hemifrån. Inte för att jag hade det dåligt på något sätt hemma, nej snarare för att jag är en självständig person. Det har jag alltid varit.
Jag flyttade när jag var nitton. Då delade jag och en tjejkompis en lägenhet och det var en rolig tid.

I flera dagar har jag hållt på med förberedelser till kalaset som ska vara idag. Jag har handlat, förberett mat, bakat, städat och grejat som sjutton. Det kommer att bli trångt idag när alla gäster kommer. Vi blir över trettio personer...men sonen har ju tre farbröder, tre mostrar och en morbror och med alla familjemedlemmar så blir vi många. Men det är mysigt! Jag hoppas bara att det klaffar med maten, det är ju inte så ofta jag lagar mat till så många.

Hoppas att du får en fin söndag!

Photobucket

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det blir säkert jättebra, du verkar vara en hejare på att fixa smaskiga saker! Grattis till sonen, och framförallt ett enormt stort grattis till dig som klarat detta på egen hand!!

camillos sa...

Tack Hanna!

Nim sa...

Kan bara tänka mig hur överfulla dina köksbänkar var av alla godsaker!

camillos sa...

Japp, stämmer bra det! :)