fredag, april 08, 2011

Aftonklänning

Okej, jag lovar att detta ska bli dagens sista inlägg i bloggen. Men jag bara måste. Jag satt nyss och läste en himla massa information om ett stort arrangemang som vi i kören kan delta i till hösten. Det är några b-kändisar (nä, fy vad elakt, jag beundrar faktiskt Tomas von Brömssen) och en stor kör som ska genomföra en konsert tillsammans. Allt lät väldigt trevligt och roligt förutom att jag själv skulle betala niohundra spänn. Där tappade de mig lite. Nästan längst ner på webbsidan står det lite information om tider och klädsel och det var där de tappade mig helt.
Efter konserten ska det bli bankett, vilket iofs låter trevligt.
Men hallå! "But hello!" Klädsel; aftonklänning/kostym!!!

Aldrig, aldrig, aldrig kommer jag att ta på mig en klänning. Nope, nähädu, NEJ, nä, no!

Det skulle kanske eventuellt möjligtvis finnas ett enda tillfälle och det skulle vara om jag någon gång får gå upp för altargången med min drömprins men det kommer aldrig att hända så glöm det där med klänning!

7 kommentarer:

mockapocka sa...

Alltså sånt där blir man ju bara förbannad på. Att någon annan ska bestämma vad man ska ha på sig. Är det inte väldigt personal or what! Där tappade de mig med kan jag säga.

Ok, jag kanske inte var bjuden men OM...

NEWYORKMAMMAN sa...

Klart du ska ha aftonklänning! Och många bilder på bloggen!!

vally sa...

Men snälla...Tomas von Brömssen är en av våra största skådisar.

Nim sa...

Man kan ALLTID komma undan regler! Behöver dom inte någon utländsk, typ från det svarta afrika som gäst? Du e klockren! Lite undercover oxå, så kan du göra bort dig hur mycket du vill.

camillos sa...

Mockapocka; du kan få gå på banketten i stället för mig, bara jag får sjunga först!

Newyorkmamman; ALDRIG! ;)

Vally; jag vet...jag skäms lite...som sagt, jag beundrar Tomas von Brömssen!

Nim; Där sa du nåt! Jag hoppas i min afrikanska utstyrsel. Ingen lär känna igen mig!

camillos sa...

Nim; jag menar naturligtvis hoppaR i...
trykcflesinsse var framme...

Ellabellas vardag sa...

För 900 spänn och på det en balklänning hade dom tappat mig också... det kan jag lova!!